söndag 11 maj 2014

Vilken vår!
Vi har lyckats hålla oss relativt friska sedan sist men några sjukdagar har det allt varit ändå.
Just nu lider jag mest av allergin. Efter 10 dagar med 6 tabletter betapred varje dag så hoppades jag på att känna mig toppenfrisk men istället känner jag ingen skillnad mot för innan. Är geggig i ögonen nu också så tänker inhandla en sån där rengöringskanna för näsan få se om det blir bättre.
Jag är otroligt hungrig hela dagarna och sugen på allt som jag aldrig mer kommer att kunna äta. Det känns otroligt frustrerande men såklart är det väl egentligen bara bra att jag inte kan äta ex godis - men godis är gott ibland ;)
Jag ska alltså hålla mig från typ äpplen, nötter, aprikoser, körsbär, selleri, persika, morot och potatisskal.
Kanske inte så konstiga saker tänker ni? Men då visste ni inte att det finns i typ ALLT. Selleri är i princip alla typ grillkryddor och äpple eller morot är i alla marinader eller fonder. Detta betyder att det inte går att äta ute där något är gjort på fonder eller annat. Allt godis har spår av nötter eller nått typ av äpple och eftersom jag inte vill testa mig fram än så är det bara att stå över. Ostkrokar kan jag äta - i alla fall OLWs ;) och Delicatobollar (de äkta).
I övrigt så har bäckenet pajat rejält här i veckan så jag längtar verkligen efter en behandling hos Anna imorgon (På Unik Skönhet - hennes nyöppnade företag). 
Just nu sitter jag med fötterna i ett fotbad och inväntar mannen som nattar dottern.
Ha en fin kväll allesammans!
Lite bilder sen sist:
Vädret har pendlat lite kan man lugnt säga..... Från shortsväder till snö i maj igen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar