söndag 12 juli 2015

En riktig kalashelg.

Efter att ha legat hela veckan var det igår dags att fira 3-åringen i huset. 

Traditionsenligt sov vi i husvagnen (förut husbilen) fast här på gården då. Jag råkade typ väcka henne när jag skulle på toaletten 05:45 och då såg hon ballonger och sa "Mamma, ballonger! Mamma, ballonger! Såna ska jag få när jag fyller år. Men inte än..." - och efter en stund då jag insåg att hon inte skulle sova längre så väckte jag pappan och vi sjöng "Ja må du leva"... Då blev hon så HÄR glad:

Då förstod hon att det äntligen var hennes födelsedag haha.
Hon fick många paket under dagen då även morbror Anders å hans Mikaela, morbror Fredde, gammelmorbror Björn och gammelmormor Ruth kom på fika!
Resten av släkten kommer någon annan gång ;)




Idag var det dags för hennes kompisar att få komma - hon hade nämligen önskat det själv. Och jag sov länge för att orka med. Det är inte nådigt för fru Larsson just nu - förhoppningsvis vänder det någon gång. Jag är i alla fall hoppfull eftersom jag är på benen ikväll och klockan har passerat 20:00... Dagen blev i alla fall väldigt lyckad och den avslutades med middag på Värdshuset för jag, Millie, Sara, Sally och Nicke. Väl hemma var Millsan helt slut så vi satte igång "Kalle och Chokladfabriken" och just innan ögonen slocknade ville hon bli uppburen till sin säng där hon piggnade till lite, så vi läste innan hon slocknade helt....
Nu sitter jag och ska försöka att ÄNTLIGEN påbörja bröllopsalbumet.....bara 2 år sen - å nån bröllopsfest har vi inte fått till heller.....men det kommer ;) Jag är i alla fall förundrad över hur liten Millie faktiskt var - och över hur jäkla snyggt hår jag hade ;)


Ha en fin kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar