onsdag 14 oktober 2015

Dagarna som går.

Jag är som sagt fortfarande sjukskriven och jag har verkligen försökt att ha något att göra på dagarna - det har bland annat blivit mycket bakande....
Millie har målat sina naglar för första gången själv efter att mamman hade fått ett nagellack av snälla Backis. Hon hade lämnat det på Millies hylla på förskolan så självklart ville Millie också testa!

Förra torsdagen hade vi tid att byta lykta på mazdan och eftersom jag ändå var hemma så tog jag med mig Millie och drog på Gustafssons bil. 
Millie trivdes bra i soffan - de hade ju så goda kakor.......det resulterade i ingen middag för lilla fröken - men huvudsaken hon var nöjd. Typ. Just då i alla fall. Hon testade också att flyga mellan soffan och fotöljen som fanns där. Jag hann få panik eftersom det var ett LÅNGT och HÖGT hopp. Jag förstår inte varför hon ska behöva testa såna spänningssökande aktiviteter när jag är själv med henne? Pust.

I helgen tapetserade Gurra i "gästrummet"/nästa barnrum så jag hade tagit hit Millies morbror Fredde som barnvakt. Det skötte han bra. De har blivit duktiga barnvakter mina bröder, det trodde jag aldrig för ett år sedan ;) Snart får ju Anders sitt egna barn att ta hand om så det blir ju också intressant :)

I söndags gick vi på en picknick till lekparken. Millie hade önskat det. Vi packade ner korvmackor och varm choklad till Millie medan vi själva hade packat kakor, bullar och kaffe till oss själva. Nyttiga familjen? Svårt att hålla sig ifrån när man har bakat...därför ska jag inte baka så ofta........


Millie hade även med sig böcker som hon läste för oss. Sötnos.
Efter picknicken kan man väl säga att hon var n'alta trött.
Hon somnade innan middagen och sov till 18.30 då det var dags för kvällsmat...jag tänkte att det skulle bli en lång kväll vaken men jag fick mata i henne kvällsmat och sedan gick vi i säng så hon somnade innan kl 20.00....så jag hann se partiledardebatt ;)


I söndags vann jag också ett bud på en vagn - en sån där man kan ha babyskyddet (bilbarnstol) på....kändes som en bra vinst! Nu har jag lyckats köpa två nya (begagnade) vagnar för sammanlagt 2500 kr! Köp- och säljsidor är fantastiska! Dessutom fick jag den hemkörd i måndags också! 
Jag har för övrigt snott bilden från säljaren, men här är den;



I övrigt försöker jag vara ute och promenera litegrann - korta promenader men det är ju skönt att få lite frisk luft...i måndags gick jag upp till skylten på Kvarnberget och tillbaka (runt lite på kvarteret där till)....typ 500 meter.....10 minuters promenader ungefär. Jag blir helt slut efteråt men luften gör ju en glad - och inte bara luften - utan även naturen. Jag älskar att ha så nära till skogen...önskar bara att jag vågade vara i den mer ;)

Igår fyllde jag för övrigt år. 28 år! Herregud ändå. Millie och Gurra åkte och handlade i måndags och Gurra sa innan "jamen hon kommer ju inte att kunna hålla tyst om vad vi har köpt" - näää men pröva ändå, tyckte jag. När de kom hem så öppnade hon dörren och ropade: Hallå mamma!.....vi har köpt en kanin till dig!"..... så snabbt gick det haha! Sen tänkte hon visa den men jag blundade och sa att jag inte ville se den förrän dagen efter, på min födelsedag. Då slog hon och Gurra in den i ett paket. Igår morse när jag vaknade (kl 04:00 eftersom att någon vid namn Millie visst var sugen på att öppna ett paket med en eventuell kanin i.....) så sprang hon ner tillsammans med Gurra och kom sedan upp med en massa paket. Jag fick "kaninpaketet" först och sa "ååh, undra vad det kan vara i det här", varpå hon svarade "Det är ju en kanin mamma! som jag och pappa har köpt till dig"...haha. Jag älskar barn. De är så söta. Å jo, det var en mjukiskanin där i paketet som var oerhört mjuk och go. Det första Millie sa när den tittade fram ur papperet var "Men man måste dela med sig......" och sen dess är det mest hon som har haft kaninen, icket otippat ;)

Förutom kaninen så fick jag en massa annat fint och bra också - jag fick en stor långärmad tröja i strl XXL så jag ska kunna ha något mjukt och varmt utan att ta Gurras kläder ;) Sedan fick jag också två t-shirts (Def Leppard och Danger Danger) i strl S......jag frågade Gurra hur han tänkte där? Då sa han "Men du var ju liten när jag köpte dem"....så frågan sen blir ju då om han köpte dem typ år 1998 då det förmodligen var senaste gången jag bar strl S - eller om han trott att jag varit mindre än jag har? ;) Men nu har jag i alla fall ett mål efter den här graviditeten ;) - Jag fick också en drönare (flygfä ;)) som jag ska träningsflyga med någon dag......, bakformar, tidningar och sista boken i triologin om Maj som jag har läst nu när jag har varit sjukskriven....de jag har tänkt recensera sen...

Igår på eftermiddagen hade jag bjudit hit nå kompisar med barn på fika...det var väldigt trevligt! Jag kom i sista stund även ihåg att bjuda Moa, Glenn, Vicente och Constantina som nu faktiskt bor i Åbyn. De stannade över middag (pizza från grillen) och Millie och Vicente lekte på mycket. Det är kul att de valde att flytta just hit :) Jag och Moa har umgåtts lite då och då sedan högstadiet...hon är från Vebomark från början - och Glenn från Chile :) - jag fick även fina blommor, ljusstake, korg och tidning av alla vänner också. Jag som bara ville bjuda på fikat.......... Men inget gott som inte resulterar i mer ont heller. Jag hade besök typ 4 timmar och var HELT död sen. Så kvällen bestod av vila - men mycket glädje i kroppen också efter sällskapet <3 Jag kan inte låta bli att vara lite deppad när jag är ensam så mycket om dagarna.....inte riktigt min grej.....

Sen måste jag också berätta att jag idag åt min andra vegetariska lunch. Jag äter INTE vegetariskt ofta vill jag lova...men nu har jag fått nå sug. Igår åt jag frysta rödbetsbiffar som Anna hade  introducerat för mig tidigare - och idag lagade jag en pastasås med morötter, lök, vitlök, persilja, svamp, majs och krossade tomater - med lite olika kryddor därtill.... Jag känner mig pepp! Den blev helt okej! Jag hade ju inte ens grädde ;)


I morse följde jag med min chef ut till jobbet för lite allmän info eftersom jag ändå inte hade något för mig :p 
Jag lämnade en kladdkaka där som jag hoppas att de äter upp - och nu inväntar jag Anna som ska komma över på en kopp kaffe och så ska jag tvinga i henne nå kakor också så att det inte går till spillo ;)


Jag ser riksdagsdebatt på tv och missar tyvärr gymnasienämndens intressantaste dag idag...ja jag tycker det är väldigt intressant när rektorerna kommer och berättar om sina verksamheter - man får mer insikt och mer frågor efter en sådan dag...... Efter riksdagsdebatten blir jag mest förvånad över att det faktiskt är så många som röstar på SD fortfarande....det handlar ju BARA om kritik mot de andra. Inga riktiga idéer från sitt egna parti. Det är som "bara prat" trots att det är de själva som påstår att alla andra partier bara "pratar".... Nåja....

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar