onsdag 7 oktober 2015

Onsdag.

Är det onsdag idag? Jo visst är det så? Jag är typ dagvill när jag är hemma.
Ryggen börjar kännas mer arbetsvillig - men problemet är bara att med så här mycket Alvedon i kroppen så får jag ibland för mig att jag visst kan bära litegrann - vilket gör att jag får, bokstavligen, SKITONT senare. Typ p kvällen eller dagen efter. DET är nackdelen med att känna sig piggare. Men fördelarna överväger så kopiöst. Jag känner mig glad på ett HELT annat sätt när jag kan vara igång lite.

I söndags blev vi bjudna på "avskedsmiddag" för bror Fredde som har tänkt sig iväg till Nya Zeeland och missa julafton, hans tvillingbror Anders barns födsel, mitt andra barns födsel och sin födelsedag. Men jaja. Gör så då. Vi åt i alla fall middag hos mamma och Hans och jag skulle fixa en efterrätt. Det blev en kladdkaka med After eight på. Millie gillade mest smeten - men hon är en väldigt snäll och duktig hjälpreda. Jag har otroligt kort tålamod när jag har så här ont så det känns lite jobbigt att mitt humör tryter ibland - typ när hon råkar he något utanför skålen. Men jag försöker be om ursäkt och betona hur bra hon är på att baka. Jag vill ju ha en mästerkock till barn ;)

I veckan har jag försökt baka lite mer för att ha något att göra - men det är som både och - det är kul men också rätt tungt. Får se vad jag hittar på härnäst - men i måndags blev det i alla fall en liten del bullar och så moccarutor. Måste ju baka inför den stundande födelsedagen...

Idag har jag varit hos tandläkaren en sväng och fått bort något som verkar ha fastnat i kanten på limmet som håller fast min tandställningstråd. Jag fick också en tid för att skrapa lite tandsten. Jag älskar verkligen servicen hos tandläkarna här i Burträsk. De är så hjälpsamma och snälla jämt.

Sedan har jag varit hos chefen och fyllt i inför gravidpenningansökan. Jag har nu renskrivit den på datorn och ska skicka iväg den. Det är så krångligt så jag önskar just nu att jag inte ens hade ett jobb. Tänk er allt pusslande med mitt schema för att jag är sjukskriven och sen inte veta hur länge, hur mycket eller ens om jag kommer att jobba nå mer innan barnet kommer. Jag skulle inte vilja vara chef i sådana här situationer vill jag lova. Det är nog jobbigt att vara arbetstagare.

Gurra har varit duktig och målat ett tak uppe i helgen förresten. Vi ska se om det räcker att göra ett varv till på taklisten men annars måste det på ett FJÄRDE lager med färg på hela taket. Det är sjukt vad det suger åt sig med mörkt "obehandlat" trä. Förhoppningsvis kanske jag kan stå i rummet nästa vecka och börja måla lite lister OM kroppen säger JA. Jag tänker att en list kanske inte är så tungt. Fönstren får vänta tills jag är frisk.

Medan Gurra är duktig uppe så är Millie duktig nere...på ett annat sätt....hon stökar gärna fram överallt här nere just nu. Och städar väldigt gärna...INTE! Men hon leker väldigt bra och har mycket fantasi - något jag tycker är betydligt viktigare än att ha det rent och bortstädat.

På tal om att vara frisk så ska jag nu lägga mig ned och läsa efter att jag har svalt dessa BAMSEALVEDONER. Jag hatar ju att svälja så stora tabletter men de måste tydligen sväljas hela för att bevara rätt effekt.

Jag ska ladda upp inför föräldramöte ikväll - och jag som hade laddat för att prata om iPad i förskolan - men det får bli en annan gång....

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar