lördag 3 oktober 2015

Höstmys.

Efter det senaste inlägget har jag både hunnit vara hos sjukgymnasten och hämta ett foglossningsbälte, hos barnmorskan och hos läkaren. 
Barnmorskan försökte lyssna på bäbisens hjärta men hen var visst så sprallig att det var svårt - men lite hann hon höra i alla fall och det verkade vara bra :)

Efter undersökningen på magen så kändes det som att någon hade sparkat och slagit mig i ryggen jättemycket... Hon ordinerade mer Alvedon...

I torsdags var jag hos en läkare inne i Skeå och han är den första som faktiskt har känt på min rygg och han konstaterade att sjukgymnasten hade rätt - jag har åkt på ett ryggskott. Och han sa att "tack vare" det så blev jag heltidssjukskriven i två veckor framöver (till 18 okt) och efter det 50% pga foglossningen - eftersom de inte får sjukskriva en helt pga foglossning förrän man behöver kryckor eller rullstol. Förstående på ett sätt - oförstående på ett annat. Men jag är inte bitter. Jag är bara glad över att det faktiskt var något "mer" än bara foglossning för då betyder ju det att det kommer att bli bättre :)

Jag fick också utskrivet någon ny Alvedon som räcker längre antal timmar. Nu käkar jag 1 gr x 3ggr/dag. Och idag har jag varit uppe så gott som hela dagen faktiskt. Eller jag låg och läste typ 2 timmar sammanlagt men det är lite mot för tidigare - så något verkar de ändå hjälpa - Alvedonen. Jag känner dock inte liksom att smärtan är borta utan mer att orken kommit tillbaka lite... 

Igår orkade jag laga mat faktiskt ;)

En "restpytt" som blev väldigt lyckad fakiskt ;)

Och idag har jag varit arbetsledare åt Gurra som har fått bära och flytta möbler för att sedan kunna börja måla lite tak på övervåningen...jag lägger upp en bild då rummet är klart ;)

Jag lyckades också laga en väldigt god köttgryta efter tips om "viltfond" från Touch of Taste...mumsigt!!

Efter middagen ville verkligen Millie, som har fått vara inne hela dagen, gå ut en sväng - och tack vare min ork så passade jag på att följa med till lekparken en sväng - men nog är det tur att jag har min älskade Gurra. Utan honom vet jag inte alls hur jag skulle klara av dagarna just nu. Jag får skitont bara av att hjälpa Millie på toaletten...



Nu söker jag förtvivlat efter ett alternativt golv till det jag har hittat på IKEA. Kändes lite drygt att åka upp dit "bara" för ett golv. Och jag är sannerligen inte i något skick att kunna åka upp dit utan då måste jag då skicka någon annan...

Ha en fin kväll allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar