fredag 25 september 2015

Dags för budget igen.

Ja igår kände jag att det var dags att föra in lite kvitton från senaste året......



Det var mycket kvitton men ändå inte ens i närheten av hur många som jag borde ha haft...hmm...
Jag måste bli bättre på att ta kvitton när jag handlar och spara dem.


När jag hade fört in nästan alla dessa så insåg jag att jag hade fört in allt på 2014 istället för 2015. Jag hade helt enkelt glömt byta flik. Kändes inte så kul men det var bara att börja dra bort, lägga till och öppna varje kvitto igen. Nu kanske det misstämmer en aning men inte så att det gör någon större skillnad i alla fall. 
Man kan väl också konstatera att vissa kvitton var....omöjliga att läsa...

Till slut så blev jag i alla fall klar något så när. Jag behöver kolla lite på internetbanken också men det gör jag en annan dag...

Innan detta bekymmer - på morgonen igår rättare sagt - så lekte Millie Lucky Luke. Måste bara visa hennes snygga mask som är från Gurra när han var liten:

Och på tal om att visa saker så måste jag också få visa vad min kollega Linda hittade när hon rensade på fritids där vi arbetar:

Tydligen min (?) gamla målarbok som jag målade i när jag gick där för ca 20 år sedan. Tror ni det har blivit städat noga förr? ;)

Jag har ju kanske inte skrivit om det men jag har sjukskrivit mig till nästa torsdag på grund av att min rygg har gett upp. Sjukgymnasten trodde ryggskott men själv är jag mer inne på att det är foglossningen i kombination med min kroniska inflammation i höften som gör att smärtan är olidlig. Jag ska få ett foglossningsbälte bland annat - men det skulle ta några veckor att få hem...så nu är jag på jakt efter ett att låna fram tills dess.


Medan jag ligger och vilar så har jag passat på att fortsätta läsa en bok som jag börjat med tidigare:

Man kan väl säga att jag har delade meningar om innehållet just nu och jag tänker komma med en liten recension när jag har läst klart........


Idag ska Millie vara med sin morbror Fredde medan jag vilar ryggen lite i Brännfors.

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar