tisdag 22 september 2015

September.


ÄNTLIGEN hittade vi igen systemkameran efter flytten. Inte för att vara "sån" men ALLT viktigt som jag hade packat ner visste jag precis var jag hade det. Allt viktigt som Gurra hade packat ner fanns inte någonstans efter flytten. Och han litade inte på mig - Hmpf?! ;p
Millie fick i alla fall va testmotiv <3

Innan kameran kom fram var vi en sväng till Kalvträsk - jag, Millie och hennes faster Lena. En fin dag med nya intryck från en otroligt vacker plats. Millie hittade blåbär i skogen och var nöjd över det:

Under hösten blir jag alltid extra sugen på att pyssla med planteringar och dessa har jag lyckats åstadkomma nu. Jag kommer dock göra något nytt här vid ytterdörren då de endast såg ut såhär i två dagar. Något jag visste också men inte orkat göra något åt än...

Bänken är gjord av Gurras morfar.



Älskar denna vägg - som också ska växa. Där har jag satt upp keramikalster som Gurras bror gjorde medan han levde och arbetade på Dagcenter. Den till vänster med en blå blomma har dock någon annan gjort... Men jag tycker de är jättefina.
Under tiden som jag har mått bra så har jag faktiskt hunnit renovera lite också. Jag har målat och Gurra har gjort tyngre saker. Vi försöker göra mörkt till ljust här hemma. Men jag har lovat mig själv att inte stressa på så jag gör typ en dörrkarm i veckan...



Även denna månad har bjudit på fina dagar. Jag älskar ju solen. Och jag älskar värmen. Jag älskar dock inte kombinationen av den - så det får gärna vara sol och lite kallt - eller varmt men inte sol ;)
Vi har hunnit med några lekparksbesök också :)

Och mer lek hemma på gården...tok-Millie ;)




Jag har upptäckt fler överraskningar på gården än en sandlåda sedan vi flyttade hit. Bland annat dessa krusbär...
 Detta är ingen överraskning men en klar fördel med att bo där vi bor - att kunna titta ut och se SKOG. Inte bara hus. Jag älskar den känslan av att både ha nära till folk men också kunna drömma mig bort om att jag bor utanför samhället :) (OBS! Ej rengjort fönstren sen vi flyttat hit. Vem orkar sånt egentligen? Helt ärligt?)

Och på tal om otvättade fönster så ser det för det mesta ut såhär hemma hos oss. Och nej - jag tänker inte renovera ett barnlekrum. Det ska säkerligen hinna bli ritat på väggarna och golvet lär vara förstört inom en snar framtid = ovärt att lägga pengar på tycker JAG. Däremot får ju alla andra som älskar att renovera gärna göra det :D


I helgen som var kände jag mig inte så pigg men vi hade pratat om att göra en liten utflykt så vi promenerade till Mullebo (i skidbacken vi har här bredvid huset). Vädret var fantastiskt till en början och Millie var helnöjd. Trippen tog 2 timmar. Ni kan ju tänka er min takt att gå haha.











Vi åt blåbär på promenaden, fikade varm o'boy och korvmackor i skidbacken och vi skrattade. Det var lika kul för mig tror jag ;)

I lördags kväll blev vi bjudna på middag hos Peter och Clara vilket var välkommet då jag var trött. Millie somnade efter lördagsgodiset i deras soffa medan Gurra och Peter delade upp en massa LP-skivor som de hade köpt tillsammans. En trevlig kväll helt enkelt <3

Söndagen bjöd på en fantastisk solnedgång som inte gick att få till lika bra på bild - men Gurra fick en någorlunda rättvis bild i alla fall :) Det var som guld i träden.

Å sist men inte minst så vill jag bara visa vad fröken Millie valde till middag igår - palt och oliver. Bra kombo? Jag vet inte riktigt det. Men huvudsaken hon är nöjd i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar