måndag 10 februari 2014

Provsvaren från allergitesten har kommit: "Provsvar visar att du kan ha allergi mot djur men i övrigt visar proverna inte på någon allergi". Jasså? Att jag KAN ha allergi mot djur? Varför lägger läkaren in ett KAN? Blir fruktansvärt irriterad över detta ständiga bemötande. Jag har varit allergisk mot djur hela mitt liv och gjort tidigare tester - därför sa jag att han inte behövde kolla det. Däremot har jag aldrig känt av så många andra saker tidigare - något jag nu ville kolla upp. Bemötandet blev inte riktigt vad jag hade trott då sjukvårdsrådgivningen pratade om korsallergier medan läkaren här sa "det har jag aldrig hört talats om, att nån 'bägare kan rinna över' och bilda nya allergier". Vet inte om jag ska tro på läkaren eller sköterskorna på sjukvårds men... Nu ska jag i alla fall våga mig på att äta vanliga saker med nötter i igen få se hur det blir. Jag hann ju aldrig känna efter mycket eftersom jag blev så rädd men nu ska jag i alla fall våga mig på att testa lite hade jag tänkt.
Nåja...
Just nu sitter jag i försäkringskassans kö - plats 487 och beräknad kötid på 20 minuter. Nu har jag plats 227 i kön och har väntat 27 minuter...det bådar alltså inte gott. 
Vab:ar Millie också då hon inte är kry än :/ Jobbade förmiddag som planerat eftersom vi egentligen skulle till Umeå på efterkontrollen av hjärtoperationen men nu blev det hemmavab istället...
Å nu vaknade lillmysan så ha en fin dag allesammans - det ska vi ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar