tisdag 28 april 2015

Inkastad i saker.

Burträsk maj 2014
Ja ibland tar sig livet vändningar som man inte tidigare hade trott.

Som detta med mitt politikeruppdrag. Jag är så oerhört glad över det. Jag tycker det är fantastiskt roligt och jag lär mig intressanta saker hela tiden. Jag har ju alltid varit lite kritisk av mig och jag tycker att de är en styrka. Utan kritik kommer man inte framåt.
Att få sitta inom skolvärldens väggar både som anställd och som politiker är mycket intressant då man börjar inse hur sakta det mesta går. Vilka processer som det faktisk är innan det är klart. Demokrati tar tid - och kostar pengar kan jag konstatera. Men lika viktigt för det!

Att jag i över ett år också engagerat mig i BBU (Burträskbygdens utveckling) har också varit fantastiskt roligt. Att få vara med och komma med idéer som faktiskt förverkligas snabbare än politiska frågor är rätt skönt att få se när man är inne på flera spår. BBU har gjort ett fantastiskt arbete i Burträsk och jag tar verkligen inte åt mig någon ära för mina idéer och mitt arbete har varit väldigt knappt under detta år. Men jag hoppas på att bli varm i kläderna snart.

Jag är också engagerad i Friluftsfrämjandet Burträsk (Kvarnbergets styrelse) sedan några månader tillbaka. Där är jag inte aktiv om jag säger så. Jag är mer ett namn på ett papper än en aktiv sekreterare och jag känner att jag inte kan fullfölja det som jag tänkt. Vi får väl se vad som händer framöver. Styrelsen har flera oerhört engagerade människor så jag tror absolut på en framtid för Kvarnberget tack vare dem. Jag står ju gärna i liften hur det än blir med resterande arbete.

Sist men inte minst så är jag engagerad i Burträskarnas hus styrelse. Där är jag inte heller så aktiv utan jag har sålt lite godis inför biofilmerna och försökt tänka ut idéer för att utveckla arbetet i huset. Det jag känner är att det är många i medelåldern som uppskattar huset men att det är svårt att få de yngre att såväl engagera sig som att använda huset. Har ni några idéer på vad vi skulle kunna göra så hör gärna av er :)

Dessutom har jag också engagerat mig fackligt på jobbet - det har jag dock inte hunnit börja med riktigt än utan det är alldeles nytt. Jag tycker som sagt att det är viktigt att försöka förändra till det bättre för alla - därför vill jag engagera mig i mycket.

Vi får väl se vad som händer i framtiden men än så länge så trivs jag med mina "uppdrag" och de ger mig  oftast energi även om det kan vara lite tungt att komma ihåg och sortera allt för att komma ihåg alla möten osv.

Politiken är helt klart det jag brinner för mest.

Nog långt utlägg om mina åtaganden.
Tillbaka till verkligheten, den som idag innebär VAB av en febrig och förkyld Millie.
Lite busig, men mest mysig idag.


Såklart hon ska sitta och "jobba" bredvid mamman när hon också "jobbar".

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar