söndag 26 april 2015

Regn och rusk.

Eller?

Själv älskar jag regn - jag får en sådan myskänsla. Nästan som julkänslan jag får när det snöar lapphandskar.



Tidigare i veckan var det minsann inte regn å rusk. Träden på jobbet slår ut för fullt!

Fint va? Synd bara att jag blir allergisk ;p

Nåja, tillbaka till verkligheten imorgon.


Igår blev vi bjudna på surströmming hos Lena. MUMS! så gott det var! Och Clara hade gjort en fantastisk efterrätt - frusen cheesecake med kondenserad mjölk på! MUMS!
Jag och Millie passade förresten på att cykla dit. 9,5 km blev det. En lätt match tänkte jag. Jag hade glömt att Millie väger 16 kg och att jag inte har tränat på 1 år. PUST.

Idag har jag övat mer med mitt träningsarmband och snart har vi nog lärt känna varandra relativt bra tycker jag ;)
Vi har förresten fått husdjur. Ja vi har inte skaffat oss - vi har fått....möss! 

För någon dag sedan skulle jag ge Millie en limpa ur limppåsen och så sa jag när jag hittade en halväten limpa "va äre för mus som har varit här då?" och syftade på Millie. Gurra såg däremot allvarlig ut och sa "Det måste typ vara en mus på riktigt"......äh tänkte jag, det är väl Millie som har tjuvätit...och jag la tillbaka den i påsen men gav Millie den bredvid......sen tänkte jag inte mer på det förrän jag på jobbet i fredags hade fått ett sms av Gurra med texten "Det var nog en mus ändå, Jag la ut rån i förrgår och nu var de borta". Men då kom jag på att jag inte når upp på kylskåpet där vi har bröd och flingor så jag skjuter bara paketen långt...så jag svarade att de nog låg bakom kylskåpet...men Gurra trodde inte det....
Och lagom till fredagsmyset då jag och Gurra åt var sin räkmacka så hörde vi "SNASK SNASK SNASK"....det lät som att en JÄTTE åt inne i köket.....det var denna....

Igår fångade vi den nämligen - och jag tänkte "Det var nog bara den"....idag är osten borta igen....PUST. Tur att jag inte är rädd för dem så länge de inte kryper i min säng (TA I TRÄ typ).


Idag har vi också hunnit möblera om lite.......det är ju alltid kul ;)

Och så har vi planerat lite inför renovering........så håll i hatten!
Nu ska jag fika och sova - jag ska ju snart upp å jobba!
GOD NATT allesammans!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar