tisdag 14 april 2015

Vinterland.

Vinter igen. Och denna gång inte bara lite snö heller? Det är ju rätt mysigt med snö men den ger ju som inget då den inte medför skoterföre eller skidbackeföre... Typ.

VAB idag. Ovanligt? Nej. Jag börjar vara van. Synd bara att det sker en dag när man har rätt fullt upp på jobbet med inplanerade saker.

Ikväll är det p-möte och förhoppningsvis ska jag kunna vara med på det ändå. Problemet är bara Försäkringskassan. En dag med p-möte jobbar jag 11 timmar. Det betyder att jag är borta en heltidsdag från mitt arbete (8 timmar) och jobbar 3 timmar. Detta gör att jag inte har rätt till heltidsersättning om jag vill få ut lön för de 3 timmarna på kvällen. Visst är det sjukt? Jag tycker i alla fall det. För ett år sen var jag i samma läge och fick som svar från f-kassan "jamen man får ju bjuda till lite själv också. Du fick ju lön för kvällen". Fast förstår ni att jag då missade en halv dags lön/ersättning ändå?! Vansinnigt. Och Gurra kan ju inte vabba på kvällen för att ta igen de där timmarna heller. För han jobbar ju inte då? Förstår ni? Åh. System hit å system dit. Krasch.

Förutom det så tittar jag konstant på tapeter när jag får tid till det. Jag har lite svårt att bestämma mig och Gurra tycker att jag har för "samma tema" på alla ;)
Vi får väl se var det slutar. En av idéerna...
http://www.borastapeter.se/en/collection-falsterbo-ii/wallpaper-4016/
Lördagen bjöd på fint väder - å då passade vi på att åka in till skeå och inhandla lite saker då jag ändå skulle till optikern.
Vi inhandlade bland annat denna till Millie...



Hon är nöjd.
Kanske inte idag dock. Men hon är ju ändå sjuk så det blir inge utevistelse överhuvudtaget :P

Jag kom också fram till att jag verkligen måste försöka beställa ett par nya skate-skor snart. Jag har svårt att bestämma mig även där.
Dessa skönheter har gjort sitt efter 10 år...


Helgen i övrigt bjöd på bad, mys, mat ute och trevligt sällskap i Ljusvattnet efter en rejäl fastkörning ;)





Ha en fin dag allesammans!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar