fredag 29 januari 2016

1 dag kvar?

Nä, det lär nog bli fler...men imorgon är beräknat datum - och magen växer för fullt. Lite för mycket kanske... 32 kg + hittills...och det lär ju hinna bli lite fler...

Vi försöker få dagarna att gå med att hitta på nya sätt att pyssla... här med tvättsvampar. Allt är ju kul i början i alla fall tycker Millie ;)



När vi inte pysslar så längtar Millie mest efter sin superpappa - han som leker med henne före jobbet, på lunchrasten, och efter jobbet. Varje dag. Hennes allra bästa vän...


Idag var det fantastiskt fint väder ute men Milliemojsan vägrade gå ut så jag orkade inte ta fighten med henne...så jag bakade några rulltårtor och njöt av att titta ut genom fönstret istället. Och av att lyssna på musik. Det är inte ofta det händer längre men idag, när Millie fick se på barnprogram medan jag bakade, så passade jag på! Hon hjälpte till att baka en del också och hon är riktigt duktig på det. Häromdagen gjorde hon egen plättsmet!

Millie fortsätter skriva lappar till mig när jag åker iväg någonstans - lite separationsångest sedan ett tag tillbaks, men hon är ju söt. Jag hoppas att det försvinner sen bara så att hon slipper känna så...

Vi har haft middagsgäster i form av Anders, Mikaela, lilla bäbis, mamma och mormor idag. Jag bjöd på Landgångar (mormors specialitet förr om tiden) till varmrätt och rulltårta med grädde å bananer till efterrätt ;) De drog hem vid 20.00-tiden och efter att ha lagt Millsan så har jag betalat räkningar (för sent egentligen men va tusan ska jag göra åt det när jag är senil?)...

Nu ser vi Bones och ska ta oss ett gott kvällsfika...jag ska ladda upp och hoppas på att orka åka och gratta min kusin som fyller 30 inom närmsta veckan...

Ha en fin kväll allesammans!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar