onsdag 13 januari 2016

Så vare dags igen.

...för förkylningen att ta grepp om mig. Jag har ju klarat mig länge nu men idag vek jag in årorna. Typ. Nämen jag har varit hes sedan i måndags och i morse gjorde halsen ont... Näsan vill jag inte ens ha kvar för den är så extremt tät just nu. Och lite stressad blir jag ju minsann inför kommande barnafödande - men vad ska man göra?? Håll tummarna för att jag hinner att bli frisk innan tack!

Sista dagarna under julledigheten spenderades inomhus eftersom vädret låg på -32 grader under helgen. Det innebar att huset blev kallt och vi fick testa att elda i kaminen för första gången. Riktigt mysigt - men det luktade lite väl mycket rök här inne. Tror vi måste träna på hur mycket drag vi ska ha och hur mycket ved vi kan lägga in - så vi inte behöver öppna luckan hela tiden ;)

Som tur var så var det ju Vinterstudion och vad är mer mysigt än att få krypa ner under en filt med kaffe och en bulle och se Vinterstudion medan Millsan sover i soffan bredvid? Det är mysigt det.


Jag har förutom fika som kaffe och bullar inte nååågon inspiration för mat just nu. Jag gjorde en kycklinggryta en dag förra veckan men alltså nu är det typ stopp i hjärnan. Jag önskar att min man hade inspiration och ork att laga maten nu men nae...han gör i princip allt i vårt hem, så maten ligger faktiskt på mig. Tur att han inte är kräsen. Och ja, jag pendlar mellan att vara nyttig och onyttig. Fast ska jag vara helt ärlig så har jag nog bara haft 1 godiskväll här hemma sedan i juni. Jag åt ju på julafton en massa godis men i övrigt så är jag mer fika- och onyttig mat-människa. Typ skrovmål, pizza osv...



Vi har försökt få Millie att sova utan blöja några nätter nu men efter två ombyten i natt (och en massa kiss) så bestämde vi tillsammans med henne att vi ska ha blöja i natt få se. Hon har i alla fall bara nu i natt vaknat av att hon varit blöt - något hon aldrig har känt förr. Så ja, vi får väl se hur det det. Jag har ju läst någonstans att det handlar om något hormon som ska komma till - har man inte det så kan man inte hålla sig under natten. Det stämmer säkert. Hon har ju varit blöjfri på dagtid (förutom sovtiden dagtid ibland) i över 1 år nu...... Så det får väl helt enkelt komma när det kommer :)

Dagarna rusar iväg...kalendern är fullspäckad och jag tror inte att jag kommer att behöva känna mig mer "övervänt" till bäbisen kommer nu i alla fall. Ja jag hoppas i alla fall att vi får en bäbis och att allt ska gå bra <3

Igår hade jag en riktigt härlig eftermiddag. Jag hämtade Millie från förskolan och vi skottade uppfarten tillsammans. Jag klarade av det utan att få ont i rygg eller fogar och jag riktigt svettades efteråt - som efter ett träningspass. Det kändes sååå himla skönt. Första gången jag fick den där "träningskänslan" sedan i maj 2015. När man inte kan använda sin kropp som vanligt så blir man sååå himla lycklig över den stund man klarar av något själv. Jag har nog aldrig varit så osjälvständig och behövt så mycket hjälp i mitt liv som dessa 9 månader. Gurra har både fått agera personlig assistent och ensamstående förälder under denna tid. Hoppas att jag kan få återgälda det någon gång <3

Nu ska jag ta mig lite plättar (som jag faktiskt lyckades laga till igår) och ladda upp inför lönesamtalet som äger rum om 1 timme. Önska mig lycka till!

Ha en fin dag allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar