måndag 16 september 2013

I helgen var jag å Emeli hos Simone där även Malin var. De var här i våras å vi käkade middag å nu var det dem som bjöd oss. Sen vi gick på Edelvik samtidigt 2009/2010 så har vi försökt träffas ibland. Vi bor ju ändå i samma by haha! Så vi delade upp oss på så sätt att jag och Emeli bjuder dem å de bjuder oss ;)
Vi blev den här gången bjudn på sushi till förrätt,
Pizza med hemmagjord tomatsås, päron, chèvreost och ruccolasallad på till varmrätt,
Och till efterrätt chokladmintpannacotta!
Värsta lyxen!
Å till å med sushi var gott när det var hemmagjort :D
Tack för en toppenkväll!!
Första dagen på praktiken...skulle ha varit idag... Men de hade planeringsdag å det betyder att Millies förskola också var stängd så det enklaste blev ju att jag var hemma med henne idag.
Så istället för att ha varit på praktik har jag haft en heldag med Millie.
På förmiddagen gick vi en promenad med födelsedags-Maria och Agnes runt byn.
Efter lunch gick vi på öppna förskolan - Liten och stor - där norran var förra veckan och fotograferade oss så vi hamnade i tidningen :p
På väg hem så somnade Millie i cylelvagnen men jag lyckades lyfta över henne till vanliga vagnen när vi kom hem utan att väcka henne.
Sen har vi käkat kycklinggryta vilket var typ 100 år sen.
Nu myser vi i soffan framför Pippi Långstrump på tvn... Millie är som som slö än efter sovandet...
Ikväll ska jag ladda upp inför morgondagen. Jag känner mig peppad till tusen!! :)
Ha en fin kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar