söndag 29 september 2013

Alltid skönt med helg...men snart är den över!
I fredags åkte jag in till Skellefteå på tjejer hos Josefin! Som vanligt orkar jag inte länge då jag jämt är trött men det var jättetrevligt :)
Igår myste vi här hemma hela dagen och kvällen. Vi passade på att gå på Mikaelimarknaden som var nere i byn och sen käkade vi lunch på pizzerian och strosade omkring. 
Millie somnade sent efter lunch å sov rekordlänge - 3 timmar!!
Då hann jag göra lite planteringar och påta på här ute.
Vi hittade både röda vinbär, hallon och en jordgubbe - så här sent på året och så långt upp i landet!! 
Helt sjukt!
På kvällen hyrde vi en Wallander-film och åt scones samt drack te till det. Riktigt mysigt.
Idag har vi lekt på här hemma:
Sen har vi varit i lekparken på förmiddagen, jag å Millie.
Busade en massa gjorde vi - å trevligt värre när grannarna också dök upp. De har en tjej som är lika gammal som Millie :)
Efter lunch åkte vi iväg till mamma å Hans "sommarstuga" - Hans barndomshem där vi blev bjudna på middag och gott fika. Trevligt sällskap också såklart :)
Nu sitter jag halvdöd i soffan men väntar på att nagellacket ska torka innan jag lägger mig å sover.
Ha en fin kväll allesammans!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin Välkommenlåda du har planterat! Själv håller jag på att försöka stajla till min nyinköpta svarta brevlåda (den gamla regnar och snöar det in i och jag är trött på att tidningen fryser fast =) ).

    Hösthälsningar från Andreas faster L.

    SvaraRadera
  2. Åh, som vanligt kör min hjärna tankeloopar.... Jag är ju Andreas moster och inget annat =)

    Du kan ju fråga honom hur många gånger jag sagt fel.....

    Kram på dig i alla fall och hoppas att du får bli lite piggare snart!

    ~ L.

    SvaraRadera