söndag 3 april 2016

Att komma igång.

Ja det här med att komma igång efter graviditeten och förlossningen var minsann inte så lätt som jag trodde att det skulle vara. Nu tänker säkert många; men det har ju bara gått 8 veckor? Jo - men 8 veckor av typ handikapp är lång tid för mig. För egentligen är det snart 1 år som jag har i princip legat still. Jag blev gravid i slutet på maj och har varit rätt dålig under hela tiden så det har bara blivit någon enstaka promenad under den perioden... Sen det faktum att jag gick upp 34 kg gör inte saken lättare... Så jag är måttligt sugen på att få tillbaka min kropp.

Jag började promenera för nån vecka sen och gick 2,5 km på 40 min. Tycker det var lagom men efter samtal med sjukgymnasten så skulle jag gå kortare promenader men kanske 3 ggr/dag. Det är dock inte så lätt att få in i dagsschemat tycker jag. Det är drygt att klä på Dio och stoppa ned honom i vagnen så många gånger. Han sover gärna i vagnen på förmiddagen men sedan blir han bara sur. Så just nu försöker jag komma på någon bra rutin för att kunna promenera kortare och oftare... 

Nyss var jag ute på en lite längre promenad men det är ju söndag så jag må ju unna mig lite ont......eller nått! ;)
Så nu vilar jag på altanen inför dagens Roadtrip.

Ha en fin dag allesammans!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar