söndag 15 november 2015

Det här med att sticka.

Jag älskar Youtube. Jag älskar framförallt de människor som lägger upp bra videos där de instruerar folk hur man ska göra saker. Idag hittade jag en video på hur man lär sig sticka. Jag har kunnat räta maskor något år (utan att göra mycket av det) men idag har jag lärt mig en massa olika saker!
Test av olika maskor ;)
Det resulterade i en halsduk till Millie (efter beställning från henne själv)...den är dock inte helt färdig än - och den är lite sne å så vidare - men huvudsaken hon är nöjd ;)

Så jag har i princip bara suttit i soffan idag. Förutom när jag och Millie gick på en promenad runt "kvarteret". Jag har kunnat promenera 3 gånger den här veckan - utan fogbälte. Det har hänt något i ryggen - den har blivit bättre. Tyvärr var jag lite för positiv när jag trodde att jag skulle klara av en barnvagn med ett barn (typ 20 kg sammanlagt) också. Det gjorde att kramperna återkom men jag hoppas att det bara är tillfälligt!! 


För övrigt var fredagens BERÄTTARFÖRESTÄLLNING helt fantastiskt bra! Jag skrattade mycket samtidigt som jag lyssnade intresserat på all ny fakta jag fick ta del av. Thomas Andersson (http://spelmanthomasandersson.se/) och Ellenor Lindgren gjorde det himla bra alltså!

Gårdagen spenderades på morgonen i Åbyn där Linn bjöd på fantastisk frukost! Ja jag hade ju såklart ätit frukost redan innan också för att slippa migränen - men det blev en fantastisk frunch (?) för mig ;)

För övrigt har vi myst på här hemma... Gurra fick feber och nässelutslag i natt - så nu väntar jag mig att han blir sjuk 2 veckor......som vanligt...


Börjar va jobbigt med stormagen att sitta på ett normalt sätt...





Vi lever som i ett kaos här hemma - med nedrivna tapeter och sjuka arbetare ;p

Jag MÅSTE bara säga att Millie sov till nästan 8.30 i morse. DET är rekord. Hon somnade dessutom innan 19.30 igår kväll!!! Hon sov inte på dagen varken igår eller idag - men alltså hon behöver verkligen det egentligen tror jag...

Imorgon är vardagen återigen här och jag satsar på att kunna vara med på ett möte på kvällen om jag mår tillräckligt bra. Vi får se! Jag hoppas som sagt att ryggen blir bättre...

Hoppas att ni alla har haft en fin helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar