onsdag 25 november 2015

Halsbränna och juletid.

Ja usch vilken halsbränna jag har på kvällarna numera. Men det är väl övergående.

Vi håller på att mysa in oss i julstöket just nu här hemma.
Nytapetserat - en del av rummet ;)


Igår var en man här och sågade upp en bit i golvet och väggen här i vardagsrummet för att kolla ev. fukt. Och det var fukt = vi måste upp med golv osv. MEN som tur var behöver vi inte göra det innan julafton. Så vardagsrummet har jag tänkt njuta av trots att det kommer att sakna "rätt" golv och golvlister. Huvudsaken jag har någonstans att känna lugnet.

Eftersom jag inte kan ligga i Millies säng om kvällarna längre och natta henne så försökte jag natta henne i soffan en kväll. 

Det var mysigt en stund men hon vill verkligen inte somna här nere - hon vill somna i sin säng - vilket ju är jättebra!! Men det är bara lite jobbigt när jag inte KAN ligga där. Fast jag gjorde det ju ändå ett tag. Sen var jag en chipspåse i fogarna resten av kvällen och sov dåligt hela natten på grund av värk.
Så just nu löser vi det hela med att Gurra nattar henne... Jag måste försöka hitta någon lösning på detta.

Hade för övrigt tänkt skriva protokoll ikväll men jag har grymt stora problem med att protokollet är "levande" och är både i Word och Excel vilket jäklas för mig hela tiden. Så jag hann bara en del sen var jag tvungen att sluta igen. Det låser sig så det inte går att redigera. Men då kan det bara fungera igen efter någon dag. Skumt är det minsann.

Så nu ska jag ta fram inredningstidningar som jag inte har läst än och njuta av innan det är dags för kvällsfikat.

Millie ville skicka en bild till morbror Fredde som är på Nya Zeeland. Han blev glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar