söndag 29 november 2015

Första advent.

Och mamman som hade tänkt servera tomtegröt och ha en mysig frukost ställde in det pga dålig ork...men Millie var glad utan frukost...ja hon ville faktiskt inte äta något alls idag. 

Men första advent innebär också skyltsöndag = mycket godsaker ute på byn. Millie fick faktiskt ta del av det i år och gjorde det verkligen storslaget. Hon fikade och åt godis. Så nu tror jag vi ska ha några godisfria helger typ (önsketänkande). Själv är jag också full av socker efter dagen så imorgon ska jag äta något helt annat. Fast det kanske slinker ned en kaka på jobbet eftersom jag ska förbi där en sväng.

Igår kväll bestämde vi här hemma att ta itu med den sista skänken som vi skulle bygga ihop från Ikea...av beställningen vi gjorde i våras... Så trots att Millie gjorde en sen kväll så lyckades vi äntligen få denna på plats. Nu ska jag bara upp med fotografier och så småååååningom blir det nytt golv och nya tapeter. Men vi kan inte göra allt samtidigt - och med tanke på senaste veckans bomb så prioriterar vi inte det först. 


Mitt emot den byrån så ställde vi denna nu... Med Marias fantastiska ljusstake (den till vänster). 
Tyvärr äre nån dosa där uppe på väggen som MÅSTE vara där. Å så har jag julpyntat lite som ni ser haha.


Jag måste också visa vår mysiga kyrka som jag älskar. Tyvärr är ju inte tapeten bakom någon vacker skapelse eftersom det är den nedslitna gamla...

Och våra fönster med stjärnorna i börjar också vara mysiga...

Nu ska jag betala några räkningar och sedan ska jag nog sticka lite...i brist på annat. Eller ska man testa på att virka kanske? Nått nytt ska jag i alla fall göra...

Ha en fin kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar