fredag 13 november 2015

En pedagog till morsa?


Går det verkligen att kalla sig för pedagog på heltid? Nä jag skulle då inte vilja göra det. För det är jag inte. På jobbet tycker jag att det är helt annorlunda än här hemma. 
Just nu är Millsan inne i världens trots och jag tror verkligen att det både beror på ålder (mognad), men också på att jag inte kan leka med henne så som vi båda önskar och även att hon är jätteförkyld nu. Allt på en och samma gång. Jag tycker väldigt synd om henne när jag ser hur jobbigt hon har det vid sina utbrott.


Nyss hade vi till exempel tänkt åka till isladan så skulle hon och Sally få åka lite skridskor (trots hostan - hur tänkte jag där?) med varandra. Eftersom att jag inte kan göra något så försökte jag bara få henne att klä sig och så skulle Nicke hjälpa henne på isen. Men eftersom att inga kläder passar lilla fröken just nu så blev det att hon fick ett utbrott och jag klädde av henne och ställde in trippen. Då blev hon såklart jätteledsen - men efter ett tag kom hon och sa att hon inte ville åka iväg för att hon var så jättejätte trött... Nu ligger hon och sover bredvid mig <3


Jag kan inte tvinga henne att sova om dagarna här hemma heller. Jag har inte styrkan att lyfta henne hit och dit. Hon kliver ju ur vagnen och öppnar ytterdörren själv numera. Alternativet skulle alltså vara att sätta henne med våld i bilbarnstolen och köra runt...men så långt orkar jag inte gå. Jag sliter sönder ryggen och vi blir förmodligen bara ovänner. Så oftast däckar hon vid den här tiden istället och sover fram till middagen. Hon brukar trots detta inte vara svårlagd på kvällen.


Och ikväll är det ju Anders som får sköta det så det spelar ju ingen roll hur pigg/trött hon är, hehe. Lycka till Anders!

Nämen vi ska ju på den där teatern så jag hoppas att de får ha en trevlig kväll här hemma också. Jag hoppas även att min rygg pallar att sitta och se föreställningen. Inser just att det förmodligen är trästolar vi ska sitta på. Jag måste ha med mig en kudde - det är då ett som är säkert. 

För övrigt är jag grymt besviken på att ingen har kunnat kolla upp vårt eventuella mögel här i vardagsrummet än. Jag skyller helt och håller på besiktningsfirman som inte ens har hört av sig trots att vi försökt få tag på dem. Jag kommer att bli så sjukt besviken om vi inte hinner tapetsera innan jul. Jag vill ju julpynta och ha mysigt... Och framförallt vill jag inte stå i ett byggkaos när bäbisen anländer. Men det är väl så livet ter sig antar jag.

Nu ska jag ta och laga lite kycklinggryta medan mysan sover.

Ha en fin kväll allesammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar