torsdag 12 november 2015

Första snön.

...den kom idag! Tyvärr hann jag inte fota den... Men igår var det en fantastisk solnedgång och hur mycket jag än skulle vilja så kan jag inte fånga samma känsla på foto som i verkligheten:


Jag och Millie hade en mysig eftermiddag igår 
...och efter att hon börjat hosta natten till idag så fick hon vara hemma med mig idag. Det här är första dagen jag faktiskt har känt mig helt okej. Vi drog in till Skeå och inhandlade nya kläder till Millsan och jag inhandlade eventuella julgardiner till vardagsrummet och köket. Vi får se om de passar innan jag bjuder på bilder.
Millie var helt fantastisk - testade alla kläder och åt upp nästan ett helt barnskrov på Max.
Här är hennes klädval:
Nämen heja Katta! Lyckades visst spara den dåliga bilden - men!! Ni ser väl att det är Bamse i alla fall? ;)



Jag tyckte att hon skulle få välja så gott som själv. Det blev lite väl mycket rosa för mammans smak så jag lockade in henne på "pojkavdelningen" (helt sjukt att de ska behöva dela upp kläder i avdelningar för pojke/flicka - hellre kan de väl dela upp typ t-shirts, jeans, skjortor, klänningar osv.)...där hittade hon en dinosaurietröja som egentligen var alldeles för stor - men hon älskade den - så då fick hon den också. La ihop den med tightsen så det ser ut som en pyjamas - men det är det inte ;)

Efter stadsbesöket åkte vi till Brännfors å hälsade på hos Sara, Nicke, Sally å Sigge. Jag höll i Sigge och myste med honom ett bra tag. Utan att känna ryggen.
Tyvärr kom det till slut...kramperna...så nu sitter jag här med kramper - men jag är lycklig. Jag tror faktiskt inte ens att jag har haft en så här bra dag på över 6 månader! Fattar ni lyckan över att orka ta hand om sitt egna barn en hel dag? Jag får säkert lida för det imorgon också men jag kan inte låta bli att le :)

Och på tal om imorgon. Imorgon ska jag å min man på dejt. Ha ni hört så tokigt? Vi ska gå på en föreställning i Bodbysund........spännande va? ;) Anders å Micaela ska ta hand om vår busunge en stund medan vi är borta.

Nu ska jag våldäta en massa Havrefras med mjölk och ladda inför att få sova en hel natt... Önska mig lycka till!

Ha en fin kväll allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar