tisdag 10 november 2015

Tisdag.

Det finns många måsten att göra när man är sjukskriven. Skicka några brev per dag typ. Eller i alla fall per vecka. Och sen försöker man hitta på att göra något vettigt när man är hemma. 
Igår började jag göra en typ av "receptbank" där jag skriver recept och sparar i olika kategorier. Allt för att underlätta denna opåhittighet och dessutom för att Gurra ska kunna laga lite annan mat ;)

Jag ska också försöka få tag på min handläggare på Försäkringskassan. Jo jag har tydligen fått en egen? De svarade nämligen igår (två andra handläggare) att jag kanske inte får gå på nämnd även om jag orkar det och inte tar ut arvode för det? Låter helt sjukt tycker jag. Jag vill inte ta någon ersättning och hålla på med sånt för jag kan ju inte avgöra i förhand om jag ens kommer att orka åka dit, om jag kommer att orka 1 timme eller 4 timmar. Det beror ju helt på hur jag mår där och då. Men ändå ska de sätta käppar i hjulet för mig? Jag önskar bara att folk kunde förstå att det inte är en dans på rosor att gå hemma hela dagarna heller. Man (jag) blir väldigt uttråkad också så jag åker gärna på det jag känner att jag orkar. Jag ska på möte ikväll exempelvis... Känns skönt att komma ut från huset.

Annars är ett mål idag att få mig ut på en promenad som i förrgår.
Igår låg jag mest hela dagen i soffan. Jag somnade före kl 18 på kvällen - men vaknade upp och nattade Millie senare. Men jag var sjukt trött.
I morse vaknade jag av väckarklockan kl 7 och fick väcka upp Gurra och Millie för att han skulle hinna skjutsa henne till förskolan. Jag har väldigt jobbigt på morgonen just nu - både med rygg och med migränkänningar - därför avstår jag gärna från att skjutsa henne på morgonen men hämtar hellre. Det är verkligen från dag till dag allt.

Jag tänkte i alla fall bjuda på en magbild så här i vecka 29.
Ignorera vår kaostoalett som ska byggas om inom nått år (he löns ju int säga typ innan jul för då ljug jag ju).

Nu ska jag koka mig lite kaffe så att jag piggnar till lite inför läsning av nämndsinformation.
Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar