söndag 8 november 2015

Slagen av migränen.

Vilken helg.
Migrän fredag och söndag. Usch vad less jag blir.
Förmodligen kom det dessa gånger på grund av att jag har fått sova längre på morgnarna vilket gör att jag inte får i mig frukosten tillräckligt snabbt. Och sen är i alla fall halva dagarna förstörda.
Det har inte blivit lika hemskt som tidigare då jag var däckad i 3 dagar. Men det är ändå drygt.

Jag har i alla fall klarat av att laga middagar för alla dessa dagar - något jag knappt orkat tidigare. Så det är ju positivt.
Fredagens middag blev ugnstekt falukorv med hemmagjort potatismos (jag gör aldrig pulvermos bara för att förtydliga) - underskattad mat!!!

Igår åt vi Burträskkött med pommes...

Och idag! Idag åt vi lasagne.
Vilken festlig mathelg va? ;)

Veckan har bestått av vila, mat på Värdshuset och lite måla. Jag har försökt måla lite här hemma under tiden jag varit hemma - men det är verkligen från halvtimme till halvtimme hur jag mår. Ena sekunden mår jag bra och andra sekunden mår jag dåligt. Det är svårt att planera och styra sina dagar när det känns så.


Jag var till exempel in till Skellefteå till läkaren i onsdags. Skulle egentligen dit i tisdags men då var läkaren sjuk - så då fick jag en ny tid hos en ny läkare dagen efter. 

Jag hade med mig kryckor för första gången eftersom jag skulle gå lite på stan med Sara och Josefin. Det var då tur det. Problemet blev mer hur fasen jag skulle bära det jag inhandlade? Josefin och Sara fick agera bärhjälp. Men jag undrar om jag kommer att orka många fler dagar på stan alltså......det börjar vara riktigt tungt. Jag passade på att ta många mat- och fikapauser ;)

Jag blev i alla fall sjukskriven fram tills gravidpenningen vilket innebär att jag inte ska återgå i jobb innan förlossningen. Det känns både och. På ett sätt skönt eftersom jag slipper fundera på hur jag ska orka jobba. På ett sätt jobbigt eftersom tiden går så sakta och att jag tappar lite rutiner av att gå hemma. Jag försöker som sagt hitta på små projekt att göra - de som inte påverkar ryggen alltför mycket. Måla har gått relativt bra, men jag känner ibland att jag gjort för mycket och då blir jag lidande efteråt.

Idag är det förresten Fars dag. Det har vi som sagt firat med migrän. Fram till lunch. Sen gick vi en promenad på hela 15 minuter!! Rekord! Efter det dammsög jag dessutom och skurade sovrummet uppe. Sen blev jag liggandes fram till middagen då jag lagade lasagnen. Nu nattar Gurra Millie och jag har passat på att göra lite jobb på datorn.

Gurra har lekt Turtles med Millie hela dagen efter att "hon" hade köpt turtles-grejer till han dagen till ära ;)
Han har förresten lekt med henne alla dagar. Det är verkligen mysigt att lyssna på deras lekar när man själv ligger däckad. Jag önskar bara att jag kunde vara med...


Men snart så!!

På tisdag har jag möte på kvällen och på onsdag har jag nämnd. Jag ska se om jag orkar vara med på den eller inte. Jag tänker försöka i alla fall. Jag åker väl hem om ryggen pajar totalt. Har hittills inte klarat av att sitta sådär en hel dag så vi får väl se hur det går. Jag vill verkligen inte missa alltför mycket i nämnden då det är så sjukt intressant just nu!

Sa jag förresten att vi har hittat eventuell mögel när Gurra rev ned tapeten här i vardagsrummet? Nähe? Jamen så är det i alla fall. Så nu inväntar jag någon som kan kolla detta i veckan...Känns skitdrygt då vi hade planerat att Gurra skulle tapetsera redan förra helgen egentligen - så vi är redan efter i schemat. Skulle kännas väldigt drygt om det visade sig vara något och så står vi utan vardagsrum till jul - jag som älskar att inreda till julen!!

Nä nu ska jag ge bäbisen i magen lite näring innan det är dags att sova.
Hen har fått för sig att bukta ut på vänster sida bredvid naveln. Ibland gör det till och med rätt ont faktiskt. Men mysigt är det..... 


Sa jag att det tillkommit två bäbisar igår kväll då? Anna och Linda fick var sin tjej <3

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar