söndag 1 november 2015

Var är snön?

Ja jag är ju som sugen på snön men jag vill gärna ha målade fönster här hemma innan snön vräker ner... Jag vill sedan planera julpyntet och jag vill också ha fått tapetserat vardagsrummet färdigt innan snön faller. Allt för att få den rätta stämningen när det är dags.
Visst vet ni att jag älskar julen?

Eftersom jag har börjat bli senil och glömt medicinen 4 gånger dagtid nu så har jag gjort en dosett...då vet jag i alla fall säkert om jag faktiskt har glömt eller inte - och har inte klockan blivit för mycket kanske jag hinner ta en sväng... Jag är något less på kramperna i ryggen och att inte få sova ordentligt. Det tär på en vill jag lova. Men jag älskar såklart bäbisen i magen och jag är väldigt lyckligt lottad som får ha den <3

Veckorna består av vila och tjafs med Millie som är väldigt trotsig just nu...men allt har ju sin charm ;) 


- och när jag vilar så passar jag på att följa Centerstämman som var i september. Känner mig väldigt peppad efter förra helgen i Lycksele... Nu kör vi!

Jag har också hunnit med en trevlig fikakväll med brudarna...
Elin J bjöd på en fantastisk Tobleronecheescake ;D

I Onsdags skjutsade jag och Millie morbrorn Fredde till flygplatsen för att skicka iväg honom till Nya Zeeland i 6 månader framöver.

Millie var inte lika impad över flygplanet som jag var - men vi hade trevlig i alla fall ;)

I fredags var vi och tände på några gravar och även om Millie var lite mörkrädd en del av tiden så tyckte hon ändå om att få hjälpa till!

Igår var vi och firade nyblivna 40-åringen Chatarina som bjöd på fantastisk smörgåstårta och fantastiskt fika! Millie var också nöjd med att få leka med storbarnen!

Idag har jag också fikat en massa gott - på konstutställning på Navet. Elin B hade gjort två tavlor och förutom dem så fanns det en massa annat fint också att kika på. Jag har nog varit på den utställningen i jättemånga år nu kom jag fram till. Det är mammas gamla målargäng så jag har som hängt med ett tag. Det är alltid fantastiskt fika som sagt också ;)

Medan Millie ligger och sover sedan kl 14 bredvid mig i soffan så passar jag på att vila lite... Jag blir helt slut av att åka på något en stund... Nu ska jag ladda inför att steka upp palt.

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar