onsdag 2 december 2015

Att-göra-listor.

Ja det måste ju vara det mest effektiva någonsin? Jag har hållit mina hittills. Har inte gjort någon idag = har inte gjort något idag heller. Typ. Eller jo. Jag har faktiskt lyckats fota julkorten. Men jag är ju ingen fotograf - och att fånga Millsan i stunden var lättare sagt än gjort. Ett av fotona var så fint så jag var tvungen att ta med det trots att fokus låg på en grej bredvid henne - vilket gjorde att hon var liiiite suddig. Men men. Jag tyckte att hon skötte sig helt fantastiskt bra. Jag tror inte att det tog mer än 5 minuter att göra. Lite skillnad mot för förra gången jag prövade då hon grinade och slet av sig kläderna ens innan vi hade fått oss ut haha.

Annars då?
Jag inser att jag inte skriver så mycket politik här och det har jag faktiskt tänkt börja med lite smått. Det är bara det att jag inte vill skriva för mycket heller. Men som vissa vet så är jag engagerad i Centerpartiet - både i Burträsk och i Skellefteå. Jag sitter med som ersättare i Gymnasienämnden i Skeå vilket gör att jag sitter och "bestämmer" över de gymnasieskolor vi har. Jag har snart suttit 1 år och jag kan säga att jag fortfarande inte riktigt har förstått allt. Det är mycket att sätta sig in i och hade det inte varit för att jag har haft tid att läsa lite nu när jag har varit sjukskriven så hade jag nog förstått än mindre. Det jag kan konstatera efter snart 2 år inom politiken är att det tar TID. Och som fritidspolitiker är det inte så lätt att hitta tiden till att sätta sig in i allt - så jag har verkligen fått en helt annan förståelse för de politiker som engagerar sig. Jag önskar bara att vi var fler som gjorde det. Vilket parti man än må engagera sig i så är det en otrolig lärdom att göra det. 

Jag ska ta mig nå lunch nu hade jag tänkt.

Hoppas att ni alla får ha en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar