fredag 18 december 2015

En gladare del av livet.

Man ska alltid avsluta sina tankar med något positivt - och detta är positivt för mig:
 Igår for jag och detta bustroll till bästaste Anna och hennes lilla Nour och hälsade på. Vi hade en mysig dag (trots min satamigrän som kom på förmiddagen en sväng och hälsade på) som alltid med Anna. 
Vi promenerade en sväng och Millie somnade nog lika snabbt som Nour i vagnen typ ;)


Innan vi åkte hem från Umeå så passade vi på att åka på Ersboda och handla lite gravidkläder eftersom Skellefteås utbud är så dåligt.
Jag hittade världens absolut bästa tröja. En nattskjorta. Den ska jag leva i fram tills förlossningen ba så ni vet ;)


Millie fick också en massa grejer under dagen - snacka om bortskämd unge. Men hon var så snäll så jag skyller på det ;)

I morse var det en lycklig tjej här hemma som hade fått hem sin pappa under natten (efter jobb i sthlm igår). Hon visade honom hennes inköp i form av Frost-klänning och Frost-finskor igår. Och konstigt nog hade tomten lämnat en bit av Anna och Elsas hår (också Frost alltså) i julstrumpan i morse...tänka sig vilken tomte som visste att hon just hade köpt Elsas kläder...... ;) Nu hade hon ju också äntligen fått hem sin häst också:
Jag kände verkligen att jag ville passa på att köpa henne en klänning för det är första gången som hon har velat köpa något sådant - som ni säkert har märkt så har hon varit mer intresserad av pirater, Turtles, monster, dinosaurier osv.

I förmiddags åkte jag och klippte och färgade håret hos Marie. Jag lämnade Millie hos mormorn en sväng. Jag håller ju på att spara ut håret igen så det var ingen rolig uppgift Marie fick idag som skulle försöka få det att bli så snyggt som möjligt trots de dåliga förutsättningarna haha! Hon lyckades i alla fall himla bra ;)

I afton när vi kom hem så lagade Gurra sin fantastiska pannkaka och efteråt så gick vi ut på en promenad runt kvarteret.
Millie fick åka pulka på vägen nedför vägens backe som vi har här bredvid - de andra backarna hade lite väl mycket snö nu för att det skulle gå att åka där.
Efter några åk så hittade hon snöhögen som hon lekte i ett bra tag. Hon var krokodil eller drottning när inte jag eller Gurra var det...

Nu ser jag på "Svenska Hjältar"-galan och flännar som ett tok. Snacka om känslosamt...
Ha en fin kväll allesammans!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar