onsdag 16 december 2015

Mysigt värre.

Ja det har vi i vårt hus nu - himmel vad jag har längtat efter att få ha en riktig gran och nu står den äntligen på plats sedan igår kväll:

Idag har jag och Millie pyntat den med vårt hemmagjorda pynt och jag älskar den. Visst skulle jag kunna ha engagerat mig och gjort lite mer och avancerade saker men det får bli ett annat år ;)

Dagarna består av vila och att försöka tillfredsställa en leksugen 3,5-åring här hemma eftersom det går magsjuka på hennes förskola och jag verkligen inte vill dra på mig det nu.

Igår var det lite svårt att göra henne nöjd då jag själv hade väntat länge på att lyssna på Kommunfullmäktige och alla spännande frågor som skulle tas upp. Vi löste det genom att Millie fick se på film (Mästerkatten efter att hon hade lekt det)


...och så var vi ute under tiden det var lunchrast för dem i KF ;) Millie åkte stjärtlapp här bakom huset i slänten. Vi har ju perfekt gård!! Och det är ju perfekt nu när det inte är för mycket snö. Millie åkte och åkte medan jag satt på en stol nedanför haha.

Vi tränade också på penngrepp och Millie förvånade mig genom att rita gubben nedanför?! Jag hade ingen aning om att hon kunde rita så här detaljerat? Måste ha vari en engångsföreteelse? ;) 


Idag (före granpyntet) var jag och gjorde julnaglar hos Agnetha. Världens sämsta bild typ - men det blev rätt enkla och klassiska naglar i år. Jag hinner nog inte ha dem så länge innan förlossning ändå tänker jag ;) (önsketänkande - vi vet allesammans att det kommer dröja tills februari innan bäbisen kommer)... 

Efter granpyntet så somnade Millie på soffan - sötnöt!

I afton ville Millie gå till lekparken med Emil (hennes mjuka docka) så vi packade ner honom i pulkan och Millie drog honom dit...men där var det kolsvart...så vi promenerade istället runt kvarteret på alla gator och det slutade med att Millie bäddade ner sig själv också att jag fick träna på profylaxen i alla uppförsbackar av alla sammandragningar. Men det var mysigt!

Just vid middagstid hörde S och N av sig och kom förbi med Sally. Gissa om jag hade en lycklig tjej här hemma? Nu har hon somnat gott efter att ha lekt av sig och jag har arbetat lite här ikväll med olika saker som jag håller på med. 

Snart ska jag gå upp och njuta av julgranen som är i sovrummet istället för den här nere - även om den inte är lika vacker som den här nere då det är en plastgran, så ger den i alla fall lite mysig känsla den också.

Ha en fin kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar