torsdag 3 december 2015

Vara proffsfotograf?

Ja det skulle man kanske behöva vara om man driver en stor blogg? Typ. 
Själv driver jag en lagomt stor blogg = jag behöver inte vara proffsfotograf......men det är klart att det vore ju kul om jag orkade lära mig lite om hur man gör i alla fall... Men jag har verkligen inget tålamod för det.


Jag har i alla fall snart lyckats julpynta färdigt här hemma... Jag inväntar julgranen - och då ska mattorna i vardagsrummet få nya platser - eller ligga på andra sätt i alla fall ;)


Var i friden ska jag rymma alla tavlor och fotografier?
Idag har jag varit in till Skeå en sväng för att hämta kuddfodral som jag hade lagt undan förra veckan. Nu har jag äntligen röda kuddar i båda sofforna. Jag vet inte vad jag tänkte när jag från början bara köpte två? Skulle jag ha en i vardera soffa eller? Ja fråga inte mig. Jag skyller på min gravidhjärna. 

Jag hittade också två större kuddar med fodral på Åhléns till reapris - så de fick flytta in på kökssoffan så att jag klarar av att sitta kvar en stund efter att jag har ätit. Måste liksom luta mig bakåt en stund då...mot något mjukt ;)

Jag var också och ordnade min iPad som jag har som förtroendevald. Det skulle in en politiker-mail och sedan var jag förbi på Gymnasiekontoret och hämtade lite viktiga papper som jag har eftersökt. 
Jag passade på att börja stadsresan med lunch tillsammans med TP på Brinken. Det var trevligt :) 
Efter 2 timmar i Skeå var jag helt slutkörd och trots att jag hade ett viktigt möte ikväll så åkte jag hem istället. Jag orkade helt enkelt inte vara kvar. Vad det var för möte? Ja jag har ju börjat i en ACA-grupp - anhöriga till missbrukare. Det är varannan vecka och jag missade senaste gången. Men alltså jag pallade rent inte att stanna kvar idag. Jag hoppas att jag hinner med en gång till innan jul i alla fall. Att jag orkar.

Istället för att vara på möte så passade jag på att tända en massa ljus här hemma och nu efter nattning av Millie tänker jag försöka mig på att börja sticka....vantar.......Hjälp! Jag har köpt nya stickor idag bara för att jag var tvungen att testa kände jag...

Imorgon ska jag få tag på försäkringskassan hade jag tänkt. Idag hade de för hög belastning igen - så det gick inte att komma fram. Jag vet inte hur många gånger det har varit så. Ska det verkligen behöva vara så? Det är ju helt sjukt.
Nåja.
Ha en fin kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar