måndag 14 december 2015

Jag ser ljuset.

På många olika sätt ser jag ljuset faktiskt.
Tapetsering i vardagsrummet är färdigt v
6 veckor (max 8 veckor) tills vi förhoppningsvis har en bäbis här hemma v
Ljus kan ju också ge migrän - något jag hade en stund idag - som tur var försvann den v
Solen har visat sig flera dagar nu v
Min hy är också rätt ljuuuuus just nu v

Jag ska börja med att skriva att Millie hade luciatåg på sin förskola i fredags. Både jag och Gurra var där och tittade på och fikade. Jag är så glad och tacksam över att vi i princip alltid kan närvara båda två på saker. Det tror jag är bra för oss alla <3 Millie sjöng så glatt och var stolt i tåget.

Hon fick, på egen begäran, hänga med oss hem igen och jag kände mig faktiskt väldigt fräsch hela dagen, vilket gjorde att jag bakade typ hela dagen. Tillsammans med världens bästa assistent. Hon är riktigt duktig på att göra bullar. Hoppas att det håller i sig ;)

Det blev alltså fler lussebullar, saffranskokostoppar med choklad, en apelsinsockerkaka samt en saffranskaka med choklad på. Nu har jag lite att bjuda på - men jag är ändå inte riktigt färdig med baket. Jag har tänkt mig på nå kakor också när orken finns. Kanske imorgon!

På fredagskvällen åkte jag och Sara till Lisa i Kålaboda. Vi år räkmackor, marängsviss och spelade Rummy. Mycket trevligt som alltid!

I lördags lekte vi först turtles här hemma innan vi packade en väska och åkte iväg till Leos lekland. Snacka om lycklig tjej. Hon var så himla glad och vi var där i flera timmar. Sen passerade vi mormorn och morfarn vilka bjöd på middag innan hemgång.


Millie leker också mycket med bäbisleksaker just nu. De är framplockade för att vi har haft besök av små barn men hon vill inte gärna att de försvinner igen, utan leker gärna med dem...

Gårdagen bestod av.....? Jag har inget minne av gårdagen. Förmodligen gjorde jag alltså inget vettigt alls? Jo just ja, vi åkte ju till Brännfors, till morbror Björn, jag och Millie. Hon fick åka bob (snowracer) och pulka vilket hon tyckte va skitskoj. Dessutom kollade vi ut en potential julgran som Gurra kanske ska hämta vid ett senare tillfälle.
Rummet väntar på julgranen...
Idag har Millie också fått vara hemma för att vi har varit iväg en sväng på mitt jobb för att se på barnens luciatåg där - sedan drog vi vidare till Bodbysunds bygdegård där Bodbysunds miljöskola hade luciatåg och julgröt. Millie tyckte allt var jättekul och hon sjöng med på luciatåget på mitt jobb.

När vi kom hem hade just Gurra lunchrast och skulle ge vovvarna hos hans syster mat. Millie fick följa med och när hon kom hem blev hon buren in ;)

Själv hann jag påbörja en fotovägg - jag vill inte ha en rak vägg ;)


Och så planerar jag vad jag ska göra på den här väggen också:



...och här är lite fler bilder på mina favoritställen just nu...


Jag gillar verkligen detta "gamla rum" som jag kallar det för. Tror dock att jag ska möblera om nån gång framöver - och byta tapeter - men annars så!

Hon sover fortfarande bredvid mig och jag laddar upp inför att fika ;)
Jag vill ba avsluta med att visa min mage - förra veckan och i lördags kväll:



Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar